Grafický odpad | Filip Bitnar, Filip Čapský


//

About

Iniciativa grafický odpad vznikla v roce 2012, kdy jsme ji založili s mým kamarádem Filipem při studiu grafického designu. Prvotním impulsem k takovému kroku byla naše nespokojenost s tím, jak se na nás skrze reklamy tváří veřejný prostor a co je někdo schopen nabízet jako svoje kvalitní služby v oboru designu. Smyslem stránky je poukázat na nejčastější grafické chyby, vyvolat v lidech zájem o toto téma, rozpoutat diskuzi a napomoct tak ke zlepšení situace.
Nejlépe naši aktivitu vyjádřil jeden z fanoušků, který napsal, že grafický odpad je „poukazování na chyby zábavnou formou.“ Ono to často dost zábavné je, když vidíme, co je někdy lidská bytost schopna vytvořit. Neradi bychom ale, aby funkce naší stránky zůstala pouze taková. Od samého začátku je v tom s námi i Véna. Fiktivní postavička s reálným základem, takový Jára Cimrman grafického designu. Ten, který tvoří veškerý grafický odpad, který na nás nečekaně útočí.
Václav Iniciativa grafický odpad vznikla v roce 2012, kdy jsme ji založili s mým kamarádem Filipem při studiu grafického designu. Prvotním impulsem k takovému kroku byla naše nespokojenost s tím, jak se na nás skrze reklamy tváří veřejný prostor a co je někdo schopen nabízet jako svoje kvalitní služby v oboru designu. Smyslem stránky je poukázat na nejčastější grafické chyby, vyvolat v lidech zájem o toto téma, rozpoutat diskuzi a napomoct tak ke zlepšení situace.
Nejlépe naši aktivitu vyjádřil jeden z fanoušků, který napsal, že grafický odpad je „poukazování na chyby zábavnou formou.“ Ono to často dost zábavné je, když vidíme, co je někdy lidská bytost schopna vytvořit. Neradi bychom ale, aby funkce naší stránky zůstala pouze taková. Od samého začátku je v tom s námi i Véna. Fiktivní postavička s reálným základem, takový Jára Cimrman grafického designu. Ten, který tvoří veškerý grafický odpad, který na nás nečekaně útočí.
Václav „Véna“ Korela
Založili jsme pár neuměleckých směrů
Nejdříve jsme sbírali „odpady“ sami, ale postupem času nám své úlovky začali posílat fanoušci. Dnes čerpáme materiál pouze z jejich zpráv, kterých nám chodí denně i desítky.
Postupem času jsme si začali všímat, že se naše příspěvky točí kolem stejných chyb, které se opakují. Vytvořili jsme si tak několik hlavních okruhů, neuměleckých směrů grafického odpadu a ty jsme pojmenovali. Jedním z nejčastějších je „FontArt“, který spočívá v používání fontu bez české diakritiky, který automaticky nahradí tyto znaky jiným stylem písma. „OknoArt“, vylepování reklamních nápisů do oken a výloh, často po písmenu tištěných na A4 papír nebo dokonce vystříhaných nůžkami apod. Když poté například jedno okno otevřete, můžou vzniknout vtipné zkomoleniny slov, které nabývají zcela jiného významu. Dále například „Pixelismus“, „Webismus“, „DIYsmus“, „Logodence“ a další neumělecké směry. Opakování je matka moudrosti a tak věříme, že pokud člověk tuto chybu uvidí po několikáté, sám si na to dá příště pozor.„Véna“ Korela
Založili jsme pár neuměleckých směrů
Nejdříve jsme sbírali „odpady“ sami, ale postupem času nám své úlovky začali posílat fanoušci. Dnes čerpáme materiál pouze z jejich zpráv, kterých nám chodí denně i desítky.
Postupem času jsme si začali všímat, že se naše příspěvky točí kolem stejných chyb, které se opakují. Vytvořili jsme si tak několik hlavních okruhů, neuměleckých směrů grafického odpadu a ty jsme pojmenovali. Jedním z nejčastějších je „FontArt“, který spočívá v používání fontu bez české diakritiky, který automaticky nahradí tyto znaky jiným stylem písma. „OknoArt“, vylepování reklamních nápisů do oken a výloh, často po písmenu tištěných na A4 papír nebo dokonce vystříhaných nůžkami apod. Když poté například jedno okno otevřete, můžou vzniknout vtipné zkomoleniny slov, které nabývají zcela jiného významu. Dále například „Pixelismus“, „Webismus“, „DIYsmus“, „Logodence“ a další neumělecké směry. Opakování je matka moudrosti a tak věříme, že pokud člověk tuto chybu uvidí po několikáté, sám si na to dá příště pozor.